
Fieke Wegdam
Bekijk mijn diensten“Nu echt sleuren en trekken om mensen binnen te halen”
“Voor Corona groeide de boven niet hoog genoeg. Nu lopen we omzet mis en komen we net uit de kosten”. Zei ze tegen mij.
Ik zit in een fijne, rustige en warme ruimte en kijk naar een groen geverfde muur en vind het direct jammer dat ik een half uur moest rijden om naar deze yogaschool afspraak te komen. Anders had ik mij direct ingeschreven, want ik zoek nog een nieuwe yogaschool.
“Ik zou graag mijn raambelettering willen vernieuwen omdat het volgens mijn klanten langs de straat niet opvalt. Terwijl we zoveel meters aan raambelettering hebben”.
Ik kijk naar buiten, door de raambelettering heen en hoor de auto’s op de achtergrond rijden.
Wil je weten waarom je niet opvalt met je raambelettering? Vraag ik haar.
Ondanks je grote raampartij, wist ik ook niet waar ik naar binnen moest en of ik überhaupt wel goed zat, want je valt niet op tussen alle ander bedrijven en logo’s die om jouw yogaschool heen zitten. Dit noem ik teveel ruis, waardoor auto vanaf de straat niet snel genoeg een beeld krijgen van jouw yogaschool. Dus moet je met je raambelettering ook niet gaan schreeuwen, maar juist rust creëren, dan ga je pas opvallen.
En je wilt dat mensen je vanaf de straat in een snelle oogopslag zien en dan denken: wauw wat is dat daar, ik ga de naam onthouden en thuis de website checken, want yoga dat gun ik mezelf wel.
Met een theemok ik mijn handen, zie ik het visitekaartje van de yogaschool op de tafel liggen.
Wil je de nieuwe raambelettering in de huidige huisstijl laten ontwerpen? Want als ik jou zo hoor, ben je toe aan vernieuwing en ga je met een nieuwe merkidentiteit, waarin we de raambelettering ook in kunnen doorvertalen, juist nieuwe mensen aantrekken en jezelf opnieuw positioneren.
Ik zag haar heel even nadenken en toen zei ze:
“Ja laten we dat doen Fieke, dat wil ik. Laten we helemaal opnieuw beginnen, want ik weet ook dat het niet aan onze yogaschool ligt. We hebben de beste kwaliteit en de beste docenten in huis, daar ligt het niet aan. We weten gewoon even niet meer hoe we het moeten doen”.
Ik zag haar helemaal opleven en de oplossing voor ogen zien.
We hebben allemaal wel is dat je het even niet meer weet waar de terugloop in je omzet of klanten nou inzit. Komt het door jou en bijv de kennis de je hebt, zo van moet je weer meer kennis op doen, of moeten we gaan werken met een business coach die ons helpt waar de omzet terugval problemen zitten.
We denken vaak dat het aan onszelf ligt.
Dat we constant moeten sleuren en trekken aan mensen om resultaten te behalen.
Of zit het in je visuele branding, zoals mensen je op social media zien, of hoe ze op je website binnenkomen, waarin ze naar een seconde zijn afgehaakt. Of in het langsrijden met de auto, je niet genoeg opvalt en daardoor mensen je niet zien en onthouden.
Visuele branding is belangrijke dan mensen soms denken. Het is het eerste indruk en ervaring die mensen van jouw bedrijf krijgen. Je designs moeten consistent zijn om verbinding te maken. Dus die eerste ontmoeting met jou bedrijf is ontzettend belangrijk zodat mensen blijven plakken en je beter willen leren kennen.
Het zit hem in de korte ontmoeting die klanten hebben met jou onderneming.
Dit is voor mij visuele branding en dat wilde ik vandaag met je delen.
Ben je een ondernemer en merk jij ook een terugloop in je omzet? Antwoord dan JA terug via een berichtje, of vul het contactformulier in en dan nodig ik je uit voor een kennismakingsgesprek.
Gerelateerde artikelen
17 november 2021
Dit was mijn grootste angst in het ondernemen
Op de basisschool vonden mijn leraren me vaak vervelend. Ik kon…